streda 21. januára 2015

Domáci zemiakový chlebík (pre Danka:-) )

Tento chlebík bol môj prvý domáci a bol taký vynikajúci, že iný recept som ani neskúšala:-)
Poďme na to

Potrebujeme:
700g hladkej múky
330ml teplej vody
42g čerstvého droždia ( ja používam v prášku a šľahám to hneď do múky)
2 čl cukru
3 čl soli
3 pl olivového oleja
1 vajce
3-4 menšie zemiaky uvarené v šupke

Kto má doma pekárničku, môže všetko zmiešať v programe. Ja nemám. Vždy som si odmerala sypké a vmiešala do toho tekuté, postrúhané zemiačky nakoniec.
Dáme  na nejaké teplejšie miesto a necháme cesto vykysnúť. U nás to trvalo cca. 40minút
Potom cesto vyberieme na pomúčenú dosku. NEMIEŠAME!!! Iba cesto päsťami trošku rozťaháme do strán, preklopíme boky do stredu  a necháme odpočívať ďaľších 20min


Opäť zopakujeme to isté, znovu trošku rozťaháme, preklopíme ale chlebík už položíme na plech, na ktorý sme si dali papier na pečenie alebo podložku
Necháme chlebíku opäť 20minútovku
Vyhrejeme si rúru na 210 C
Chlebík potrieme slanou vodou, môžeme urobiť aj zopár zárezov
Pečieme 20minút na 210 C
Znížime na 180 C a dopekáme (10-15min), kým nie je krásne hnedý
Vypneme trúbu a necháme chlebík vychladnúť na mriežke alebo v otvorenej trúbe
Výsledok :-) Ľahučký a chrumkavý


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára